Juniocola

Direktlänk till inlägg 28 december 2008

Sista Julfirandet för i år

Av Löfgren - 28 december 2008 10:29

Idag drar vi  med ungar o hundar till min Pappa i Säter. Hoppas att tomten inte somnat ännu och att han hittar dit;)

Sedan är det bara att sikta frammåt...mot nyår..

Vad har ni för planer ni bloggläsare????

Patrik jobbar dygn då..och jag jobbar dygn dagen efter...så nyårshutten får vänta;)

Ganska högt upp på berget bor vi, så vi kan titta ut över stan och se mycket fyverkerier..utan att själva bidra till att skrämma fyverkerirädda djur och människor.

Jag är så glad att  Juni o Cola aldrig vart rädda för sådant.Synd om alla rädda vovvar ..



Kram/L

RÄTTELSE::!!! Ooopsansaa, jag jobbar ju inte alls dagen efter nyår!! Jamendåså..kanske jag ska fråga syrran om jag får komma med ungar o hundar och fira där då..kanske det blir en nyårshutt trots allt;)

Kram igen/L

 
 
frippe

frippe

28 december 2008 10:43

Jaha, ni är inte klara med erat firande än!!
Hoppas att tomten kommer till er då för han var hos mormor när vi var där och han ville inte åka därifrån fast jag sa till honom.
Hoppas att dagen blir bra!
Kramizz på er....

http://frippe.bloggagratis.se

 
Ingela

Ingela

28 december 2008 10:57

Hoppas att tomten inte har tagit semester ännu ;-) Vi ska åka ut till landet idag. Nyårsnatten jobbar jag:( Ha det bra!

http://www.siriochjag.blogspot.com

 
camilla

camilla

28 december 2008 12:55

Det blir ett ganska lungt nyårsfirande hos oss. Grabbarna älskar fyrverkerier så dom får väl vara uppe till tolv om dom orkar ;D
En flaska bubbel blir det till mor och far i huset. Asti zinsano (stavning) sött och bubbligt gott ;D

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Lizziemattenonlineagain ...

Lizziemattenonlineagain ...

28 december 2008 13:20

Alltså just nu är planerna lagda på is några dar om man säger såå .. :( men vi hoppas på att det snart blir lite mer drag under galoscherna igen !
Kramizar
PS Nu har jag ju svårt att hitta tillbaka till dig igen .. * visslar lite * .. DS

http://segla.mera.nu/lizzie/lizzie.htm

 
Ingen bild

Lizzieonlineagain ...

28 december 2008 13:22

Äsch ! Nu var det nära ögat igen !!! Du får väl blända av lite tidigare alternativt blinka så jag ser vek jag möter på Highway !!!

 
Tessan och pälsbollarna

Tessan och pälsbollarna

28 december 2008 13:24

Nyårsfirande....Ja vi är bjudna till kicki, men nu när Rexi löper är Goliat ännu mer "morrig" på Primo, så det blir nog att stanna hemma! Primo är tyvärr skottberörd och det är lite jobbigt!Men men....det lär nog bli ett nytt år även utan att vi firar så mycket...får bli lite "hutt hutt" här hemma:)

Kramis!

http://www.ackebus.se

 
Ingen bild

Tyrckfelsnisse ...

28 december 2008 13:24

Hmm :-) så jag ser vem jag möter .. skulle det alltså stå .. Basilusken har tydligen medfört dyslexi oxå ! Man tackar !

 
Agneta & Tyra

Agneta & Tyra

28 december 2008 14:27

Åh, vilka godingar du har som spelar wii men ändå hinner gossa med djuren! De behöver väl en paus skulle jag tro. Oj vad det ser jobbigt ut, men kul förstås!!!

Idag har vi tränat lite lydnad, kul! Vi körde lite sändande med ställande, fjärrdirigering och rutan. Det gick jättebra!

Ha en fortsatt trevlig dag!

/Agneta & Tyra

http://www.nogg.se/tyra

 
Helena & Vilja

Helena & Vilja

28 december 2008 16:38

För oss blir det den traditionella hundpromenaden till utkiken på förmiddagen och sen har vi 7 familjer här på kvällen!! Nu när ungdomarna firar på sitt håll är det bara 4 barn med så vi blir bara 18 personer iallafall :-) Kraam

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Helene & Wallander

Helene & Wallander

28 december 2008 17:43

Boxning är en tuff/krävande sport... om än bara när man spelar WII. Ett tips är att sätta på dom boxningsskor oxå, så att dom kan hålla sig på benen. Inte bra att gå ner för räkning utan att ha blivit träffad :-)

Nyår blir lugn, skall firas med Anders brödrar och en Rottis-valp. Ifjol blev Wallander raket-rädd då några idioter slängde ut en raket från en bil. Får hoppas att han glömt, han har i alla fall inte blivit skotträdd av det.

http://wallander.blogg.se

 
Sigge

Sigge

28 december 2008 19:28

Nyårsafton då ska jag få gå riktigt långt i skogen på dan.
Sen blir det just inget firande.
Jag gillar INTE fyrverkerier. Åska och skott går bra men såna där fyrverkerier är läskiga.
Om jag får vara hemma och inne är det lugnt.
Min ena Leonbergerbrud är så rädd att de måste droga ner henne stackarn!

http://svamphunden.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Löfgren - 26 april 2016 14:48

Amen äntligen kom solen. En stund iallafall, skönt att kunna sitta ute och ta en kopp kaffe och skriva lite. Gäller att passa på.Juni roffade åt sig en solsäng hon. Jobbat dygn igår så jag är lite trött idag. Slutade 8.30 imorse. Påvägen hem var...

Av Löfgren - 25 april 2016 10:11

  Idag jobbar jag dygnet. Hemma kommer det så mycket blommor och växter i landen. Vet ju inte vad som är ogräs och ej, vad som blir vackert eller bara stökigt. Söta små blå blommor utanför dörren. Imorgon när slutar ska jag skynda mig hem. Då k...

Av Löfgren - 24 april 2016 21:54

Vart en underbar kväll efter en dag med både kall blåst och hagelskur. Aprilväder de luxe. Var på hus och trädgårdsmässa i kvarnsveden idag... Kul att kika runt och bli inspirerad. Finns ju lite att göra på kåken här om man säger så. Men när vi g...

Av Löfgren - 24 april 2016 13:35


Sådär. Nu är huset brandsäkert så gott det går med brandvarnare i alla rum. Kul att det kommer lite finare brandsläckare /filtar. Hade helst velat ha solstickan släckare också (lite nostalgi) , men de var så små. (får väl investera i en sådan ti...

Av Löfgren - 23 april 2016 18:11


Jobbar idag men har det ganska lugnt. Kom på att jag har ju en gammal blogg. Tänkte att jag skulle försöka komma igång med den lite igen. Bland annat försöka dokumentera lite vad vi gör nya huset och så. Man tycker inte det händer så mycket men det ...

Skapa flashcards