Juniocola

Alla inlägg den 28 november 2008

Av Löfgren - 28 november 2008 17:16

De e bra goa mina pojkar som pyntat och stått i :) Nu , när mörkret faller så är det ju faktiskt väldigt mysigt här hemma , erkänner ;)

 

Nu ska vi äta cocoskyckling, bada och sedan blir det ostbricka i soffan framför IDOL..och vi hejar som vanligt på KEVIN!

Har just kommit hem från  barnens hus där jag vart med mina minikillar A plus L.. köpt lego starwars till jul för 1995 kr!!! som jag smugglade ut i bilen..(blir nästan yr, fan va dyrt med lego!!) så jag tror jag behöver en drink ikväll ;)

Men guud, va mysigt nu känns det som om julen närmar sig...myyysipysi :)

/L

Av Löfgren - 28 november 2008 12:16

på  http://nysvansat.blogspot.com/    ( en av alla mina favvobloggar:)) hade de tipsat om en perfekt pepperkakslänk.måste tipsa vidare..

http://www.hungarianpetnet.com/shop/index.php?page=1&searchStr=Kakformar&act=viewCat&Submit=S%F6k


wow, typ alla raser fanns jhu::)...och almanackor med FLATTAR..och alla andra braiga raser och skyltar och ja, jättemycket för hundtokiga :):):)

/L

Av Löfgren - 28 november 2008 11:14

Nyss hemkommen från jobbet!

Nyss hämtat mig från synen av ett helt, komplett , färdig julpyntat hus.


Ehee, japp...och då menar jag verkligen färdigpyntat, för här står t.o.m julgranen i färdig skrud!

Pojkarna har fixat o donat här igår...Passar väl på när mamsen är på jobbet...för jag vill INTE ha småtomtar o tingeltangel ÖVERALLT..men det vill killarna..så de har passat på.

I år har vi allt!.. julkrubba, julgran, stakar, pynt gjort i skolan, en hel jä--a julstad..loppis tomtar,fula tomtar, roliga tomtar, vackra tomtar, tomtar på motorcyklar(??) änglar , diverse arvegods.jaåå, rubbet

Ett överfullt köksfönster...


Fattade misstanke direkt när jag blev hämtad på jobbet....

Ludde pratar om både jesusbarn och julgran.

Men han är lycklig . Ludde är så stolt när han visar mig runt först på nedre plan...och sedan där uppe....där det nu bor tomtar av alla de slag...och adventsljusstaker...och ja, allt julpynt som inte fått plats där nere!

 Han berättar ingående om pynteriet...Alfred och han har gjort allt själva(det syns)..berättar att han tycker det är så fiint, att Alfred tyckte det var så fiint!!


Jag blir glad för att han är glad..låt gå, tomtejä--na får väl stå kvar ;)

Julen...barnens högtid??? ja det märks då här!

Julgran och bock...i säkerhet bakom kompost galler i år




Denna jul åker julgran o pynt ut på juldagen . Jag tror att vi har fått nog då./L


Av Löfgren - 28 november 2008 10:53

Vi tycker ju att det är såå kul att läsa kommentarer...och vilken himla tur då att det är så himmelens härligt folk som läser här..och kommenterar. Ibland blir man ju  lite fundersam ...vad ska jag skriva idag..ni vet, när vardagen bara tickar på..

Men så har man fått en kommentar och  DÅ, kommer man ju på

-JA, det vill jag berätta , osså bara bubblar det fram  små saker man kan berätta..:)

Höll på att få en chock idag när jag kollade runt lite på bloggagratis.se.

Just nu, senaste veckan så har vi fått  147 !!! kommentarer...Wiii, det är MYCKET!

passar på att ta kort o visa utifallatt att vi aldrig hamnar så högt upp på listan igen;) Detta är ju ingen tävling, bara så himla kul!!!

Tack alla fina!

och då ska ni veta att det finns denna vecka.:

Bloggar: 26 645

Inlägg: 891 245

Kommentarer: 704 883 (varav 147 e här hihi)

inte illa va. Och kolla både malte o snoken o camilla ligger i topp ;)

/L

Ovido - Quiz & Flashcards