Juniocola

Direktlänk till inlägg 27 november 2008

Många kände igen sig...och lite bilder..

Av Löfgren - 27 november 2008 07:25

OJoj, vad många som tyckte till om vårt hus *glad* .


Många känner även igen kaoset *phu, det är inte bara här*.

 Varje år har jag så idylliska tankar inför baket..men de ändrar sig , ja sisådär, någon plåt in på baket..och när det är klart ,är jag glad att det dröjer ett år till nästa pepparkakshus :)

Många vart svarta, men som Annica skrev så är ju iallafall flattarna naturtrogna...möörkt bruna eller, ja t.o.m svarta :)..hihi, ja och det gäller ju många djur ;)

Barnen hade jättekul och frågade så fort det var klart- när ska vi baka igen..?? Vi får se..kanske blir det ett till bak, med bara 1 deg att dela på..;)


 1a advent pangar vi "konstverket"  och äter upp det och DÅ är julen på G ;)

1 vecka är max vad ett pepparkakshus kan stå i detta kök utan att bli översnöat av damm ;)


Nu ska jag åka och jobba. Imorgon blir det mysigt att ta en kopp kaffe och läsa lite bloggar på datorn och kanske, kanske om jag har tur, har jag fått några kommentarer här också  att läsa;)


Här kommer några helt oväsentliga bilder...som egentligen inte hör hit..


Juni på besök i Tuvas ställning..


Här bor vi..ser ni  Tuva uppe i Gustavs rum..högst upp till höger ;) och NEJ, här har vi inget fint ris i blommkrukorna..ännu..till höger om huset innanför portalen ser man en stump av Tuvas utebur..men den står öde nu på vintern...där tycker hon om att njuta när det är minst 20 plus o vindstilla :)


 


Nu myser hon inne i köksfönstret istället...gääääsp

 

Eller kollar lite på fiskarna....

Eller roar sig att kolla på flat i scarf;)

ha en härlig dag./L


 
 
Ingela

Ingela

27 november 2008 08:39

Ha det bra på jobbet! Tuva är så himla söt;-)

http://www.siriochjag.blogspot.com

 
camilla

camilla

27 november 2008 08:50

Jag ser Tuva överallt ;D Tittut i föstret!!!
Nu så fick Eddie syn på erat pepparkakshus.... MMMMM va GÖTT!!!
Gissa vem som just fick en byggbeställning ;o))

Ha en härlig dag du med. Hoppas tomten kommer med en laptop så du kan blogga på jobbet :D

Kram!!

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

27 november 2008 10:37

Vilka härliga bilder och vilket vackert hus ni bor i!

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

27 november 2008 10:50

Ett sån härligt hus ni har! Och Tuva... ja, hon är såååå söt!
Kramiz

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoken

27 november 2008 13:18

å vilket himla vackert hus ni har! det ser så juligt ut redan!!
juni o eran kisse matchar varandra väldans i sina färger!
slafspussar på er!

 
 Anna med flock

Anna med flock

27 november 2008 14:30

Vilket mysigt hur ni ser ut att bo i, riktigt charmigt.

http://timsevimse.blogg.se

 
Sinna

Sinna

27 november 2008 20:19

Åhh vilket häääärligt hus!! ja båda två ;-)
KUL med så fina bilder å¨misse också :-)
kram Sinna

http://gizmo.cybersite.se

 
Marianne

Marianne

27 november 2008 23:47

Fina bilder på vackra fyrfotingar och ett härligt hus.
Jag har en bekant som jobbar som personlig assistent. Hon har alltid med sig sin laptop med ett mobilt bredband. För hennes 14 timmars arbetspass är drygt ibland.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
Ingen bild

Tessan och pälsbollarna

27 november 2008 23:54

Jag säger som Tuva GÄÄÄÄÄSP!!! Trötter och ont överallt....så jag säger bara
Natti natt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Löfgren - 26 april 2016 14:48

Amen äntligen kom solen. En stund iallafall, skönt att kunna sitta ute och ta en kopp kaffe och skriva lite. Gäller att passa på.Juni roffade åt sig en solsäng hon. Jobbat dygn igår så jag är lite trött idag. Slutade 8.30 imorse. Påvägen hem var...

Av Löfgren - 25 april 2016 10:11

  Idag jobbar jag dygnet. Hemma kommer det så mycket blommor och växter i landen. Vet ju inte vad som är ogräs och ej, vad som blir vackert eller bara stökigt. Söta små blå blommor utanför dörren. Imorgon när slutar ska jag skynda mig hem. Då k...

Av Löfgren - 24 april 2016 21:54

Vart en underbar kväll efter en dag med både kall blåst och hagelskur. Aprilväder de luxe. Var på hus och trädgårdsmässa i kvarnsveden idag... Kul att kika runt och bli inspirerad. Finns ju lite att göra på kåken här om man säger så. Men när vi g...

Av Löfgren - 24 april 2016 13:35


Sådär. Nu är huset brandsäkert så gott det går med brandvarnare i alla rum. Kul att det kommer lite finare brandsläckare /filtar. Hade helst velat ha solstickan släckare också (lite nostalgi) , men de var så små. (får väl investera i en sådan ti...

Av Löfgren - 23 april 2016 18:11


Jobbar idag men har det ganska lugnt. Kom på att jag har ju en gammal blogg. Tänkte att jag skulle försöka komma igång med den lite igen. Bland annat försöka dokumentera lite vad vi gör nya huset och så. Man tycker inte det händer så mycket men det ...

Ovido - Quiz & Flashcards