Juniocola

Alla inlägg den 26 november 2008

Av Löfgren - 26 november 2008 16:53

Hihi...detta var lite av det vi gjort idag:)

 haha..Det är vårt hus..cola, Juni framför tomten o tuva  ;)..men det ser ni väl utan att jag förklarar..väl  ;)??

 hihi..gott blir det iallafall att äta upp det, men nästa gång köper jag nog ett färdigt hus att bara limma ihop ;)

 Vi hade kul  och det börjar jämt så bra när vi bakar, men efter ett tag när alla blir trötta och börjar tjafsa om kaveln...ja, då ska jag försöka medla...och då  glömmer jag ugnen...

Resultat..x antal brända taxar , granar, o pokemonbollar(!)..plus 3 barn som bråkar om VEMS gris som låg på plåten...för ingen vill ju ha den svarta!

NU har vi iallafall klarat eldprovet..florsockret ligger som en puderlätt dimma i köket och barna är sockerhöga INNAN middagen...japp..

ha en trevlig kväll :)

 OBS!!!  Kolla länk i fm inlägget om ni vill ha roliga former att baka med!


/L

Av Löfgren - 26 november 2008 10:08

länk finns blad länkar..tricolordogs..GOOD LUCK!..fast inte för mycket..för JAG vill ju vinna.. ;)

Av Löfgren - 26 november 2008 07:21

Idag bli det pepparkaksbak här i huset.

När Alfred kom hem efter skolan(1a klass) igår så ville han julpynta. För det hade minsann ALLA andra gjort!??

Nåväl, en ljus stake kan vi väl sätta fram då..-NEJ minsann, Allt skulle fram, RUBBET gran, tomtenissar av alla det slag och viktigast av allt..alla julkappar under granen!

Njaa, jag vill nog vänta till 1a advent med det ;)

Men det hela slutade med att Alfred nu har en ljusstake på sitt rum plus en tomte på motorcykel (!?)  i fönstret!

PLUS att jag drog till med att

-Vi kan baka pepparkakor imorgon om du vill??? Det ville han.



Har letat fram formar av alla de slag. Faktiskt tycker jag det ska bli jättekul att baka. Vi har ganska många formar.

Först har vi ju alla vanliga med gubbe, gumma, gris,  hjärta, gran m.m i alla de storlekar..

Sedan har vi dessa.

 Observera vovvarna nere i v.hörn Det tycker jag om!

Men lite glasyr o färgkula till öga blir de jättefina.

Taxar finns det ju några sötisar som tittar in här då o då ;)

Och i år blir det inte så svårt att göra en pepparkakscola.

En brun retriver :) Förran året gjorde vi Juni med den...men iår får vi göra henne med den mindre, knubbiga. Juni måste få mycket sockerkristyr på sig. mmmm.

Foten tycker jag är ursöt. igelkotten (mellan kräfta o fisk)=urgullig!


Barnen gillar dinousarien, krokodil och fladdermus kakor :)

Här har vi köpt våra formar

http://www.formina.se/

Det enda bekymret i mitt liv just nu...Hur i hela friden ska Cola kunna låta julgranen vara???  utan att börja bära runt kulorna...paketen..eller..ehee..granen ??

 Kompostgaller runt omkring??

/L

Skapa flashcards