Juniocola

Direktlänk till inlägg 25 november 2008

hemma efter loppisvända...

Av Löfgren - 25 november 2008 11:37

Idag åkte vi till loppisen när vi åkt och lämnat Alfred i skolan. Ludde och jag tycker det är mysigt att gå runt där och fynda :), så vi brukar passa på när det bara är han och jag.

 

Idag vart det en dansmatte för 30 kronor! Bara att koppla in i tv-n..Ludde tog en dansvända med katten på en gång..och den funkade bra ;) fanns t.o.m. några spel på den.. Bättre att spela sådant tv-spel där man måste röra på sig , än det vanliga där bara tummarna får jobba..även om småkillarnas kroppar brukar vara som fiolsträngar o hoppa högt när det kommer ett attackmonster eller vad detr är;)

 

Eftersom cola inte fanns hon oss förra julen(eller inte enns överhuvudet fanns alls!), så hade hon ingen egen julstrumpa...men det hittade vi en åt henne i dag.

Sniff, sniff..hmm, röd plysch med glitter...

..sniff, sniff...OK, den vill jag ha ...Hoppas att det bli MÅÅNGA  grisöron och döda pippisar i den ;)

Jag hittade ljus stakar som jag gillade ... lite sommriga...passar bra på altan i sommar tänkte jag :)

 

och slutligen så fyndade jag en brödrost a` 30 kr, som man kan rosta 4 brödskivor på en gång..våran förra har pajat, så det var pööörfekt ;)


Sedan hittade jag rejäla jägarbyxor (30kr)åt Gustav när han ska med ut på jakt i kall skog...också en pokemontröja åt Alfred(10kr), så han kommer att bli mycket glad när han kommer hem :)

Tyvärr ingen bok på fyndlistan...men väl en bunt amelia för 2 kr st...och det duger bra idag!

så idag har vi spart MYCKET pengar ;)

/L

 
 
Ingela

Ingela

25 november 2008 12:26

Hoppas shoppingen piggade upp dig så du blir frisk snart! Det är härligt när man får fynda lite;-)

http://www.siriochjag.blogspot.com

 
Ingen bild

frippe

25 november 2008 13:04

Jajamensan!!
Ja där var det shopping kan jag säga, och det blev nog billigare än det jag handlade idag.
Krya på dig. Kramizz....

 
Ingen bild

malte o snoken

25 november 2008 13:11

å va me roliga fynd!
men va har vi sagt om de där näsbilderna? matte blir ju som tooookig! vi får gå ut ur rummet för allt jollrande o pussande mot dataskärmen, tydligen är colas näsa nåt alldeles i hästväg om vi förstått vår knasiga matte rätt.
slafselismack i attack

 
Åsa

Åsa

25 november 2008 14:00

Vilka bra fynd du gjorde! Finns väl inget roligare än att hitta sådant man verkligen har användning för urbiliigt. Hade du bott i närheten skulle jag ha tagit med dig till min favvoloppis, som bara har öppet på tisdagar, de har ett helt rum med böcker ;)

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Eva å Kira

25 november 2008 14:11

Haha jaa ja kan inte annat än hålla med malte och snoken! inga fler snosnösor alá Cola!!! man blir ju sjuk juh :0)

Ja vill åsså gå på sån där loppis å fynda! tyvärr så finns inte så många härikring, eller vadå många... typ INGEN! som är igång vintertid... inte före sommarn...
kjamiz på dej, å en stooooooooor snusmukis på gonosen... NOSARNA :0)

 
kicki

kicki

25 november 2008 15:42

Vilka läckra ljusstakar! pynta till dem med lite glitter så kan du gott ha dem även på julbordet!
Voff från Kicki och Schäfrarna

http://www.rexago.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

25 november 2008 16:49

Så mycket bra grejer ni hittade på loppiset ida'. Själv går jag inte så mycket på loppis. Men min sambo är flitig på att besöka olika loppor när han får tillfälle.

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

25 november 2008 17:30

Loppis är kul!
Grattis till fina fynd! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

25 november 2008 18:47

Vilka bra fynd!!!!!!
Ljusstakarna är jättesnygga säjer matte.
Poliserna verkar ha varit mycket aktiva idag!

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

26 november 2008 01:04

Grattis till dina fynd. Ljusstakarna var både originella och snygga.
Jag tycker att loppisar är roliga att besöka. Jag åker runt lite i perioder för att se om det finns något fynd.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Löfgren - 26 april 2016 14:48

Amen äntligen kom solen. En stund iallafall, skönt att kunna sitta ute och ta en kopp kaffe och skriva lite. Gäller att passa på.Juni roffade åt sig en solsäng hon. Jobbat dygn igår så jag är lite trött idag. Slutade 8.30 imorse. Påvägen hem var...

Av Löfgren - 25 april 2016 10:11

  Idag jobbar jag dygnet. Hemma kommer det så mycket blommor och växter i landen. Vet ju inte vad som är ogräs och ej, vad som blir vackert eller bara stökigt. Söta små blå blommor utanför dörren. Imorgon när slutar ska jag skynda mig hem. Då k...

Av Löfgren - 24 april 2016 21:54

Vart en underbar kväll efter en dag med både kall blåst och hagelskur. Aprilväder de luxe. Var på hus och trädgårdsmässa i kvarnsveden idag... Kul att kika runt och bli inspirerad. Finns ju lite att göra på kåken här om man säger så. Men när vi g...

Av Löfgren - 24 april 2016 13:35


Sådär. Nu är huset brandsäkert så gott det går med brandvarnare i alla rum. Kul att det kommer lite finare brandsläckare /filtar. Hade helst velat ha solstickan släckare också (lite nostalgi) , men de var så små. (får väl investera i en sådan ti...

Av Löfgren - 23 april 2016 18:11


Jobbar idag men har det ganska lugnt. Kom på att jag har ju en gammal blogg. Tänkte att jag skulle försöka komma igång med den lite igen. Bland annat försöka dokumentera lite vad vi gör nya huset och så. Man tycker inte det händer så mycket men det ...

Ovido - Quiz & Flashcards