Juniocola

Alla inlägg den 25 november 2008

Av Löfgren - 25 november 2008 17:44

Måste bara visa mina underbart, sköna raggsockor som jag ju också köpte idag. På loppis. Helt oanvända.

Jag har ju inte precis någon liten mormor som sitter och stickar strumpor åt mig..men NÅGON gör det tydligen :)



Passade mig bra idag nu när man är lite frysen. Rosa, varma..I love my socks :)

ÅÅÅ, va pinsam matte är...nu visar hon fötterna i bloggen också....ååååååhhno!!



(juni har nyss lekt med Cola ute på gården när jag tog kortet, så hon är alldelens blöt i huvudet ;))



Föressten, idag när vi hade parkerat vid loppisen så hann det parkera en bil brevid oss innan vi gått ur bilen.

Precis efteråt körde en polisbil med blåljus upp bakom oss o blockade bilen!!

SHIIT, tänkte jag, vad har jag gjort nu då???

Tankarna fladdrade hit o dit och jag gick igenom bilresan i skallen..huvva, vad jag han tänka mycket..polisen satt kvar där ett tag o gjorde sig ingen brådska...sedan kom han ut..och gick mot bilen.... brevid!

 Phu, vad skönt...personen däri fick blåsa o polisen snackade o snackade..så då passade jag o Ludde på att smita in på loppisen istället!


Tänk va, att fast man inte gjort nåt så blir man ändå lite skärrad...utifall att .. kunde jag kört på någon utan att märka det..eller vaddå??  vad dryg man är ibland.  blodtrycket fick sig en rusch ;)

Ludde tyckte det var jättespännande :)

 Det tyckte nog inte tanten i bilen brevid!

/L


Av Löfgren - 25 november 2008 11:37

Idag åkte vi till loppisen när vi åkt och lämnat Alfred i skolan. Ludde och jag tycker det är mysigt att gå runt där och fynda :), så vi brukar passa på när det bara är han och jag.

 

Idag vart det en dansmatte för 30 kronor! Bara att koppla in i tv-n..Ludde tog en dansvända med katten på en gång..och den funkade bra ;) fanns t.o.m. några spel på den.. Bättre att spela sådant tv-spel där man måste röra på sig , än det vanliga där bara tummarna får jobba..även om småkillarnas kroppar brukar vara som fiolsträngar o hoppa högt när det kommer ett attackmonster eller vad detr är;)

 

Eftersom cola inte fanns hon oss förra julen(eller inte enns överhuvudet fanns alls!), så hade hon ingen egen julstrumpa...men det hittade vi en åt henne i dag.

Sniff, sniff..hmm, röd plysch med glitter...

..sniff, sniff...OK, den vill jag ha ...Hoppas att det bli MÅÅNGA  grisöron och döda pippisar i den ;)

Jag hittade ljus stakar som jag gillade ... lite sommriga...passar bra på altan i sommar tänkte jag :)

 

och slutligen så fyndade jag en brödrost a` 30 kr, som man kan rosta 4 brödskivor på en gång..våran förra har pajat, så det var pööörfekt ;)


Sedan hittade jag rejäla jägarbyxor (30kr)åt Gustav när han ska med ut på jakt i kall skog...också en pokemontröja åt Alfred(10kr), så han kommer att bli mycket glad när han kommer hem :)

Tyvärr ingen bok på fyndlistan...men väl en bunt amelia för 2 kr st...och det duger bra idag!

så idag har vi spart MYCKET pengar ;)

/L

Av Löfgren - 25 november 2008 07:46

Undra vad det blir att göra denna dag då?? Jag , Gustav o Ludde är fortfarande förkylda, Alfred ska till skola o P jobbar.

Kanske orkar jag och Ludde åka på favvoloppisen en sväng, de har öppet idag. En bra bok skulle jag kunna fynda ;)

Sedan blir det de vanliga  att göra också....men skönt med att vara lite förkyld ÄR ändå att man liksom har rätt att ta det riktigt lugnt...så jag känner efter noga ;)

 


Man måste ju städa lite..fast idag blir det bara att hålla undan värsta kaoset. Orkar inte med finliret idag, för jag blir anfådd bara jag går upp och ner för trappen just nu

 


Lite mys i soffan är ett MÅSTE sådanahär dagar förståss..

Och naturligtvis släpper jag hundarna här på fotbollsplan ett tag så att de kan leka i snön. För de är minsann inte förkylda och visar ingen hänsyn alls! Jodå de märker att det är lugnt här hemma nu och nu när jag tittar till på dem ligger de utstäckta i en hög och ser mycket lugna ut ;)



Hoppas ni alla får en härlig dag..vi njuter av våran också o tar det luugnt.

kram

/L



Skapa flashcards