Juniocola

Alla inlägg under september 2008

Av Löfgren - 15 september 2008 11:05

Denna tjej är heelt otrolig. Tycker själv om att gå in på hennes sida(har länkat på våran hemsida) . Så jag bara måste visa..

Kolla filmen. På slutet står hundarna på händer o den lilla  ser typ som en fantasifigur.Såå fin! Helt otroliga är de..o det finns mycket att kolla på på deras hemsida.nej..nu måste jag gå och öva lite trix!!!

/L

Av Löfgren - 14 september 2008 11:18

Vi har börjat med doggy-zen/avståndsbelöning. Jag lägger en godbit i en skål på golvet. Dom första gångerna håller jag emot med kopplet och väntar på att Cola ska titta på mig, då säger jag varsågod och hon får ta godisbiten. Efter några ggr så trillar polleten ner och hon tittar direkt utan att dra i kopplet. Nu kan man börja begära mer innan hon får ta godbiten. På filmen har Cola börjat bjuda på frivilliga ligg för att få godbiten. En bra övning för en ivrig flat som får lära sig självbehärskning. Man får även en hund som lär sig vänta på kommando./P

Av Löfgren - 14 september 2008 10:16

Grundfärdighetsträningen med Cola fortsätter. Hon är nu fyra månader och vi har kommit igång med dom flesta grundfärdigheterna. Vi har börjat med dom enklaste varianterna, och Cola börjar bli lite klickerklok. På den här filmen kan man se början till fritt följ/utgångsposition. Jag klickar och belönar för att hon sätter sig fot, för att hon startar när jag går och även att hon håller fokus på mig.

Lite kul med Tuva som kommer och öppnar grinden. Cola tycker att öppna grindar är något som bara katter kan göra. Skönt tycker vi./P


Av Löfgren - 13 september 2008 16:45

detta klipp e också favorit.

Lite feeling från discoteken ...när man var liite yngre..

Han e så bra.

Musiken e så bra.


Såå bra..I LIKE!!!

/L

Av Löfgren - 13 september 2008 16:40

Han e ju såå bra!

//L

Av Löfgren - 13 september 2008 15:15

Tog en "powerwalk" runt älven idag. Gustav, jag och Juni.

Vi tog tid uppefrån oss (G:s förslag) . 1h och 20 min tog det och då gick vi så fort vi orkade. Stannade bara några gånger och tog något kort !

Så här fint är det där man går ner till älven


Det är så fint att gå där..



 

 Det skiftar väldigt på naturen..stenigt, trollskog..mm

 

Ibland såg det ut som sommar





Ibland var det höst..

Nu ska vi passa på att gå här OFTA för snart kommer vintern och då blir det slaskigt och svårt att komma fram. Nästa sommar kan Cola följa med oss också. Det blir härligt.


/L

Av Löfgren - 13 september 2008 14:14

Alfred och Tuva är så fina. Dom tycker om varandra. Idag är det fint väder så Tuva fick gå ut i sin utebur och mysa lite.

 

Alfred och Tuva på altan

 

Tuva får lukta på lite blommor (några av få som lyckats överleva Colas "undersökningar")på vägen dit!

Tuva är nu 10 månader.Vägde henne och hon vägde nu 2.5 kilo. Enligt hennes uppfödare har kullen blivit ganska småvuxen. Hon sa att de brukar väga typ 3 kilo nu. Hon har ju sparat en kullsyster till Tuva också och hon var också lika liten som Tuva.Men det är nog bara tur, för annars hade det blivit tungt för Alfred att bära runt på ;-)

Vi är så glada att vi köpte henne. Vi var lite fundersamma runt detta med innekatt. Men eftersom vi förlorat några utekatter, och Barnen blir så ledsna så vart det en raskatt denna gång. Hon är mycket lugnare än våra blandraskatter och huskatter vi haft förut, så det känns ok att ha henne inne. Men hon tycker om att vara i sin utegård när det är fint väder.Skönt..man vågar fästa sig vid henne på ett annat sätt än man gjort med de andra, då man faktiskt har mer koll på henne.

Alfreds bästa vän.

/L

Av Löfgren - 13 september 2008 07:25

Igår kväll jobbade Lotta så jag fick rå om barnen själv. Vi skulle göra i ordning Järpen som vi hade med oss från skogen. Ludvig gjorde iordning en äppelpaj som vi skulle ha till efterrätt.

Äpplena kommer från Gammelmormor i Söpnarby. Hon är i Italien nu så vi får tacka för äpplena och receptet när hon kommer hem.

Från skogen kommer även kanterellerna som Affe fick rensa.

 Allt smakade jättebra

Jag lade ett godisspår med frolic till Cola igår förmiddag. Glömde sen bort spåret. När jag efter sex timmar kom ihåg att det låg ett spår uppe i skogen så ville jag testa ialla fall. Cola spårade sakta för frolicarna var så stenhårda så stackars Cola fick gnaga länge på bitarna. Hon håller ju på och tappar valptänderna så det var nog inte så enkelt.

Jag börjar få lite struktur när det gäller träningen med Juni igen. Hon har ju svårt med fjärrdirigeringen när det blir störning omkring henne. Nu har jag bestämt mig för att det ska bli vårat bästa moment. Jag har nog gjort fel och kört för mycket på kommando. Nu ska jag köra mycket frivilliga förflyttningar och se till att dom fungerar även på avstånd. Vi ska ha rejält flyt på alla förflyttningar innan jag börjar lägga till kommandona igen. Jag hoppas och tror att blir Juni stensäker på alla förflyttningar så klarar hon dom även med störning sen. Jag har också börjat snegla på elitmomenten. Jag hoppas ju på att tävla i elit till nästa höst.

/P

Skapa flashcards