Juniocola

Direktlänk till inlägg 25 september 2008

nästan ett pinn mord!!

Av Löfgren - 25 september 2008 17:45

Ojojoj. Som ni vet har vi ju både katt och hundar! Men har nog glömt att berätta om herr och fru Pinne. De bor hos Alfred!

Idag tog vi ut "underverken" och de fick klättra på deras stolta husse Alfreds arm.

 Affe stolt!!



 SHIIIT.!! skulle ta närbild på pinnen ...då hoppade han upp på kameran. Pinnen höll på att dödskrascha när stormatte(jag) vilt försökte ha över den till Alfred igen.Det är ju inte bara att dra..för då lossnar liksom benet..urk!

 

 Här håller Ludde den fru pinne


Det var bara det att lillebror Ludde även han ville prova.Han höll först lugnt och såg så nöjd ut. Men rätt vara det var så drabbades han av panik...Började skrika hoppa och vifta med händerna..och den minsta pinnen(fru pinne??) fick sig en åktur hon sent skall glömma. Såg att pinnen flög iväg. Paniken var ett faktum innan vi kunde lokalisera den...I Alfreds trygga famn.Alfred hade dock brytit ihop och trott att pinnen numera var i himlen.

Alfred med sina 2 pinnar, som båda faktiskt överlevde besöket av Ludde och mig!!!

/L

 
 
camilla

camilla

25 september 2008 18:42

Herre jösses vilket äventyr...för stackars herr och fru pinne.
Ha ha ha kan inte låta bli att fnissa lite när jag ser framför mig hur herr? kvist anfaller kameran. Hahaha!

Men lille Affe då,stackarn, som trodde att det var ute med pinnarna... kläm på dä lillgull!

http://www.bentleypojken.se

 
Ingen bild

molle

25 september 2008 19:33

cooola pinnar.. går dom att tugga på

 
lotta

lotta

25 september 2008 19:48

Ja jösses..jag säger då det ..vilket drama som utspelades..
Camilla..jag fnissar för mig själv när jag tänker på det...men gud nåde mig om affe visste att jag fnissar åt det

Molle..NEJ..de går inte att tugga på ;-)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kattis

26 september 2008 12:25

Men fyyyy vad hemskt! Hemska anfallande pinnar!!!
...Och samtidigt är man ju djurvän och skulle bryta ihop själv om man råkade plåga dem på nåt vis!!!
/Kram Kat

 
Ingen bild

Helena

26 september 2008 13:43

Jag hade pinnar när jag var liten och de förökade sig och blev efter en kort tid ett hundratal.....som små myggor som rymde och invaderade hela huset, åt upp mammas blommor, mm. En kväll hade jag några småpinnar ute på gräsmattan och en liten rackare försvann och vi letade hela kvällen med förstoringsglas och ficklampa och jag var helt förtvivlad att tappa bort en liten "bebis" trots att jag hade flera hundra. Så jag förstår hur lille Affe kände det "stackarn"/ Helena som har Vilja från Ryegates

 
lotta

lotta

26 september 2008 13:57

hihi..dessa pinnar.
Patrik berättade att när han var liten så var han hos en kompis som hade pinnar. Rätt var det var satt en liten bebispinne på armen o P slog ihjäl den i tron att det var en vanlig insekt. Kompisen vart skitsur!!

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Sara

Sara

27 september 2008 17:21

Hej,, jag hade pinne för länge sen, så kom en granne (full sådan ) och råkade dra loss ett ben :o , jag blev lika ledsen som Alfred, men det växte ut ett nytt...
Vilka liv de lever de små,, va !!
Kram *S*

http://www.cockrocks.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

18 december 2008 11:05

Vilket drama!
Stackars Alfred, så ledsen han var.

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Löfgren - 26 april 2016 14:48

Amen äntligen kom solen. En stund iallafall, skönt att kunna sitta ute och ta en kopp kaffe och skriva lite. Gäller att passa på.Juni roffade åt sig en solsäng hon. Jobbat dygn igår så jag är lite trött idag. Slutade 8.30 imorse. Påvägen hem var...

Av Löfgren - 25 april 2016 10:11

  Idag jobbar jag dygnet. Hemma kommer det så mycket blommor och växter i landen. Vet ju inte vad som är ogräs och ej, vad som blir vackert eller bara stökigt. Söta små blå blommor utanför dörren. Imorgon när slutar ska jag skynda mig hem. Då k...

Av Löfgren - 24 april 2016 21:54

Vart en underbar kväll efter en dag med både kall blåst och hagelskur. Aprilväder de luxe. Var på hus och trädgårdsmässa i kvarnsveden idag... Kul att kika runt och bli inspirerad. Finns ju lite att göra på kåken här om man säger så. Men när vi g...

Av Löfgren - 24 april 2016 13:35


Sådär. Nu är huset brandsäkert så gott det går med brandvarnare i alla rum. Kul att det kommer lite finare brandsläckare /filtar. Hade helst velat ha solstickan släckare också (lite nostalgi) , men de var så små. (får väl investera i en sådan ti...

Av Löfgren - 23 april 2016 18:11


Jobbar idag men har det ganska lugnt. Kom på att jag har ju en gammal blogg. Tänkte att jag skulle försöka komma igång med den lite igen. Bland annat försöka dokumentera lite vad vi gör nya huset och så. Man tycker inte det händer så mycket men det ...

Ovido - Quiz & Flashcards